flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

1 півріччя 2015

А Н А Л І З

стану організації роботи зі зверненнями громадян у Чугуївському міському суді Харківської області за перше півріччя 2015 року у порівнянні з першим півріччям 2014 року.

 

Робота зі зверненнями громадян  в Чугуївському міському суді Харківської області організована та ведеться на підставі ст. 40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» від 02 жовтня 1996 року, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 7 лютого 2008 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, Законів України «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Методичних рекомендацій Державної судової адміністрації України по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах.

Наказом голови суду відповідальною особою за стан діловодства за зверненнями громадян визначена консультант суду Дерев’янко А.М.

Вимоги по оформленню провадження за зверненнями виконуються згідно з методичними рекомендаціями по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах.

Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в журналі вхідної кореспонденції та в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян; кожному із звернень присвоюється реєстраційний індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника і порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги.

Голова суду (у разі його відсутності – в. о. голови суду) проводить в день надходження попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до повноважень суду, конкретних посадових осіб, які будуть розглядати звернення, терміни розгляду, тощо.

Результати розгляду звернення головою суду фіксуються в резолюції, яка складається з наступних елементів: прізвище виконавця, зміст доручення, термін виконання, особистий підпис голови суду, дата. В той же день резолюція разом із зверненням доводиться до виконавця.

Якість, повнота та відповідність ЗУ «Про звернення громадян» відповідей на скарги контролюється головою суду. Відповіді на звернення оформлюються на бланку суду та підписуються головою суду. В лівому нижньому кутку лицьової сторони відповіді вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону. Усі відповіді безпосередньо заявникам, та інформації, які надаються за зверненнями громадян відповідним організаціям згідно їх супровідних листів та запитів, реєструються в журналі вихідної кореспонденції суду. На оригіналі відповіді проставляється дата та вихідний номер звернення, який складається з реєстраційного індексу звернення та, через дріб, вхідного номеру документу згідно з журналом вхідної кореспонденції.

За результатами розгляду громадянам надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді, роз’яснювався порядок звернення до суду, можливість апеляційного та касаційного оскарження судового рішення та інше. Вживалися конкретні заходи для вирішення по суті питань, зазначених у зверненнях.

Відповідь направляється заявнику рекомендованим листом, поштове повідомлення з підписом заявника про отримання листа долучається до матеріалів справи за зверненням.

Документи щодо розгляду звернень громадян розміщуються у справах у хронологічному порядку, кожне звернення оформлюється у м’яку обкладинку встановленого зразка із зазначенням усіх необхідних реквізитів, передбачених нормативними актами, та складається опис.

З метою належної організації особистого прийому громадян наказом № 4.4/32 від 22.06.2010 року голови Чугуївського міського суду Харківської області затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в Чугуївському міському суді Харківської області.

Особистий прийом громадян проводиться головою суду, відповідно до графіку кожного понеділка та середи, при виникненні невідкладних питань прийом здійснюється поза графіком. На дошках оголошення в приміщенні суду, в зручному для ознайомлення місці, інформація про дні та час проведення особистого прийому громадян головою суду, керівником апарату суду.

При проведенні особистого прийому громадян ведеться журнал обліку особистого прийому громадян, в якому вказується дата прийому, особа, яка здійснює прийом, дані особи, що звертається на прийом, суть порушеного питання та прийняті міри.

В першому півріччі 2015 року до суду надійшло 4 звернення, в першому півріччі 2014 року до суду надійшло 7 звернень, з чого можна зробити висновок щодо зниження динаміки у надходженні звернень громадян.

Всі звернення надходили від громадян, як і в першому півріччі 2014 року. Звернень від народних депутатів не було.

На виконання вимог ст. ст. 14-16 ЗУ «Про звернення громадян», звернення розглянуті у визначені законом терміни, які обчислювались з дня наступного за днем їх надходження та реєстрації в журналі, а саме:

- в строк до 5 діб були розглянуті 1 звернення ( в 1 п. 2014 року – 4 звернення);

- в строк до 15 діб – 3 звернення ( в 1 п. 2014 року – 3 звернення);

- в строк до 30 діб – 0 звернень ( в 1 п. 2014 року – 0 звернень).

 

Таблиця № 1.

Період

Усього розгля-нуто звер-нень

Строки розгляду звернень ( у тому числі )

До 5 днів

До 15 днів

До 30 днів

До 45 днів

Більше 45 днів

1 п 2014 року

7

4

3

0

0

0

1 п 2015 року

4

1

3

0

0

0

Динаміка

- 3

-3

0

0

0

0

Порушень строків розгляду звернень не було.

Із загальної кількості звернень громадян (4), які надійшли до суду 1 або 25% складають заяви, 3 або 75% - скарги (у 1 п. 2014 року заяв - 2, скарг – 5).

В першому півріччі 2015 року заявники зверталися до суду із заявами щодо тривалого не направлення справи до апеляційної інстанції.

Скарги, що надходили до суду протягом першого півріччя 2015 року за категоріями:

Таблиця № 2.

код

категорія

кількість

301

На невидачу копій судових рішень

 

302

На дії суддів ( в т.ч. процесуальні )

1

303

На тривалий не розгляд справи і тяганину при розгляді

 

304

Про незгоду з судовим рішенням

 

305

На несвоєчасне направлення справи до апеляційної інстанції

 

306

На несвоєчасне звернення до виконання судових рішень

 

307

На організацію роботи суду, в т.ч. порушення ведення діловодства

 

308

Інші питання

2

 

Усього розглянуто 3 скарги, (у 1 п. 2014 року - 5).

З трьох скарг всі три були визнані необґрунтованими (100%), (з 5 скарг, які надійшли до суду за аналогічний період 2014 року, також всі п’ять були визнані необґрунтованими).

Приклади скарг: одна скарга стосовно порушень в діях працівників суду, одна скарга щодо неповноти відповіді на запит, одна стосовно дій судді. Факти, наведені у скаргах, не підтвердились.

З метою удосконалення роботи та недопущення виникнення порушень чинного законодавства, яке регулює роботу зі зверненнями громадян, у Чугуївському міському суді Харківської області вживаються наступні заходи:

- припинено особистий прийом громадян суддями, спілкування учасників судового розгляду з головуючим суддею проводиться тільки в судовому засіданні;

- робота по зверненням громадян закріплена за заступником керівника апарату суду, який несе відповідальність за дотриманням строків та інших вимог Закону України „ Про звернення громадян”;

- відповідно до плану роботи суду запроваджено проведення узагальнень та аналізів звернень громадян, щоквартально на оперативних нарадах заслуховується інформація про надходження звернень громадян і про причини надходження звернень;

- щотижнево на оперативних нарадах звертається увага всіх працівників на необхідність дотримання правил трудової дисципліни при виконанні своїх службових обов’язків, при цьому наголошується на необхідності ввічливого спілкування з відвідувачами; на нарадах суддів звертається увага на необхідність вжиття додаткових заходів щодо виключення тяганини при розгляді справ, недопущення інших процесуальних порушень при розгляді кримінальних та цивільних справ, обмеження спілкування суддів з учасниками судового розгляду поза межами судового засідання;

- проводяться заняття з працівниками суду по вивченню Інструкції з діловодства та діючого законодавства;

- двічі на місяць перевіряється передача справ до канцелярії суду відповідно до встановлених строків, секретарями суду підготовлюються довідки про порушення строків повернення розглянутих справ до канцелярії суду. У випадку порушення до винних осіб приймаються міри дисциплінарного характеру.

 

 

 

Голова Чугуївського міського суду Харківської області

 

 

 

З.І. ГУМЕННИЙ

Виконавець Дерев’янко А.М.

(05746) 4-12-36