flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

річний 2016

А Н А Л І З

стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Чугуївському міському суді Харківської області

за 2016 рік у порівнянні з 2015 роком

 

Робота зі зверненнями громадян  в Чугуївському міському суді Харківської області організована та ведеться на підставі ст. 40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» від 02 жовтня 1996 року із змінами та доповненнями, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 7 лютого 2008 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, Законів України «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Методичних рекомендацій Державної судової адміністрації України по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах.

Наказом голови суду відповідальною особою за стан діловодства за зверненнями громадян призначена консультант суду Сєднєва А.М.

Вимоги по оформленню провадження за зверненнями виконуються згідно з методичними рекомендаціями по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах.

Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду - в журналі вхідної кореспонденції та в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян; кожному із звернень присвоюється реєстраційний індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника і порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги.

Голова суду проводить в день надходження попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до повноважень суду, конкретних посадових осіб, які будуть розглядати звернення, терміни розгляду, тощо.

Результати розгляду звернення головою суду фіксуються в резолюції, яка складається з наступних елементів: прізвище виконавця, зміст доручення, термін виконання, особистий підпис голови суду, дата. В той же день резолюція разом із зверненням доводиться до виконавця.

Якість, повнота та відповідність Закону України «Про звернення громадян» від 02 жовтня 1996 року із змінами та доповненнями, відповідей на скарги контролюються головою суду. Відповіді на звернення оформлюються на бланку суду та підписуються головою суду. В лівому нижньому кутку лицьової сторони відповіді вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону. Усі відповіді безпосередньо заявникам, та інформації, які надаються за зверненнями громадян відповідним організаціям згідно їх супровідних листів та запитів, реєструються в журналі вихідної кореспонденції суду. На оригіналі відповіді проставляється дата та вихідний номер звернення, який складається з реєстраційного індексу звернення та через дріб вхідного номеру документу згідно з журналом вхідної кореспонденції.

Відповідь направляється заявнику рекомендованим листом, поштове повідомлення з підписом заявника про отримання листа долучається до матеріалів справи за зверненням.

З метою належної організації особистого прийому громадян наказом №4/4.32 від 22.06.2010 року голови Чугуївського міського суду Харківської області затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в Чугуївському міському суді Харківської області.

Документи щодо розгляду звернень громадян розміщуються у справах у хронологічному порядку, кожне звернення оформлюється у м’яку обкладинку встановленого зразку із зазначенням усіх необхідних реквізитів, передбачених нормативними актами, та складається опис.

Особистий прийом громадян проводиться головою суду  відповідно до графіку кожного понеділка та щосереди, при виникненні невідкладних питань, прийом здійснюється поза графіком. На дошках оголошення в приміщенні суду розміщений графік прийому громадян в суді на 2016 рік, інформація про дні та час проведення особистого прийому громадян головою суду, керівником апарату суду.

При проведенні особистого прийому громадян ведеться журнал обліку особистого прийому громадян, в якому вказується дата прийому, особа, яка здійснює прийом, дані особи, що звертається на прийом, суть порушеного питання та прийняті міри.

В 2016 році до суду надійшло 11 скарг, у 2015 році до суду надійшло усього 8 звернень, з них: 2 заяви та 6 скарг, з чого можна зробити висновок про зростання динаміки з надходжень звернень громадян на адресу суду у звітному періоді в порівнянні з 2015 роком. В 2016 році всі звернення надійшли від громадян. В 2015 році також всі звернення надійшли від громадян. Звернень від народних депутатів не було.

На виконання вимог ст. ст. 14-16 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглянуті у визначені законом терміни, які обчислювались з дня, наступного за днем їх надходження та реєстрації в журналі, а саме:

- в строк до 5 діб були розглянуті 4 звернення (в 2015 році – 5 звернень);

- в строк до 15 діб – 7 звернень (в 2015 році – 3 звернення);

- в строк до 30 діб – не було (в 2015 році – не було).

 

Таблиця № 1

Період

Усього розглянуто звернень

Строки розгляду звернень ( у тому числі )

До 5 днів

До 15 днів

До 30 днів

До 45 днів

Більше 45 днів

2015 рік

 

8

5

3

0

0

0

2016 рік

 

11

4

7

0

0

0

Динаміка

 

+3

-1

+4

0

0

0

 

           Порушень строків розгляду звернень не було.

Із загальної кількості звернень громадян у звітному періоді 100% складають скарги, так як у 2015 році 25% складали заяви, а 75% - скарги.

В 2015 році  заявники зверталися до суду із 2 заявами: щодо тривалого не направлення справи до апеляційної інстанції та щодо організації роботи суду.

 

Скарги, що надходили до суду протягом 2016 року, за категоріями:                

                                                                                                          

                                                                                                      Таблиця № 2

код

категорія

кількість

301

На невидачу копій судових рішень

0

302

На дії суддів ( в т.ч. процесуальні )

3

303

На тривалий не розгляд справи і тяганину при розгляді

0

304

Про незгоду з судовим рішенням

0

305

На несвоєчасне направлення справи до апеляційної інстанції

0

306

На несвоєчасне звернення до виконання судових рішень

0

307

На організацію роботи суду, в т.ч. порушення ведення діловодства

0

308

Інші питання

8

 

Усього розглянуто 11 скарг, (у 2015 році - 6):

З 11 скарг 9 були визнані необґрунтованими, 2 обґрунтовані (з 6 скарг, які надійшли до суду в 2015 році, всі – необґрунтовані ).

         Приклади скарг:

4 скарги щодо дій (бездіяльності) працівників апарату суду;

2 скарги щодо ненадання матеріалів кримінального провадження для ознайомлення;

1 скарга щодо ненадання матеріалів скарги для ознайомлення;

2 скарги щодо неправомірної поведінки судді Карімова І.В.

Факти, наведені у скаргах, не підтвердились.

2 скарги обґрунтовані:

1 скарга на дії судді Карімова І.В. щодо законних дій щодо призначення, розгляду та винесення рішення по цивільній справі. Судді Карімову І.В. вказано на неприпустимість порушення розумних строків розгляду справи, які передбачені чинним законодавством України. Помічника судді Карімова І.В. та секретаря судового засідання було попереджено про необхідність неухильного дотримання вимог ЦПК України в частині направлення копії судового рішення.

1 скарга щодо дій (бездіяльності) працівників апарату суду щодо не направлення виконавчих листів. Помічника судді Карімова І.В. та секретаря судового засідання було попереджено про необхідність неухильного дотримання вимог ЦПК України.

         З метою удосконалення роботи та недопущення виникнення порушень чинного законодавства, яке регулює роботу зі зверненнями громадян, у Чугуївському міському суді Харківської області вживаються наступні заходи:

         - припинено особистий прийом громадян суддями, спілкування учасників судового розгляду з головуючим суддею проводиться тільки в судовому засіданні;

- робота по зверненням громадян закріплена за заступником керівника апарату суду, який несе відповідальність за дотриманням строків та інших вимог Закону України „ Про звернення громадян ”;

         - відповідно до плану роботи суду запроваджено проведення узагальнень та аналізів звернень громадян, щоквартально на оперативних нарадах заслуховується інформація про надходження звернень громадян і про причини надходження звернень;

         - щотижнево на оперативних нарадах звертається увага всіх працівників на необхідність дотримання правил трудової дисципліни при виконанні своїх службових обов’язків, при цьому наголошується на необхідності ввічливого спілкування з відвідувачами; на нарадах суддів звертається увага на необхідність вжиття додаткових заходів щодо виключення тяганини при розгляді справ, недопущення інших процесуальних порушень при розгляді кримінальних та цивільних справ, обмеження спілкування суддів з учасниками судового розгляду поза межами судового засідання;

         - проводяться заняття з працівниками суду по вивченню Інструкції з діловодства та діючого законодавства;

         - раз в квартал перевіряється  передача справ до канцелярії суду відповідно до встановлених строків, секретарями суду готуються довідки про порушення строків повернення розглянутих справ до канцелярії суду, до винних осіб приймаються міри дисциплінарного характеру.

 

 

 

 

Голова

Чугуївського міського суду

Харківської області                                                                   З.І. Гуменний

 

      Виконавець: Сєднєва А.М.  (05746) 4-12-34