flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

річний 2014

 

 

А Н А Л І З

стану організації роботи зі зверненнями громадян

у Чугуївському міському суді Харківської області

за 2014 рік у порівнянні з 2013 роком.

 

Робота зі зверненнями громадян  в Чугуївському міському суді Харківської області організована та ведеться на підставі ст. 40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» від 02 жовтня 1996 року із змінами та доповненнями, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 7 лютого 2008 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, Законів України «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Методичних рекомендацій Державної судової адміністрації України по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах.

Наказом голови суду відповідальною особою за стан діловодства за зверненнями громадян особа призначена заступник керівника апарату суду Лавриненко Н.В.

Вимоги по оформленню провадження за зверненнями виконуються згідно з методичними рекомендаціями по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах.

Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду - в журналі вхідної кореспонденції та в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян; кожному із звернень присвоюється реєстраційний індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника і порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги.

Голова суду ( у разі його відсутності - заступник голови суду) проводить в день надходження попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до повноважень суду, конкретних посадових осіб, які будуть розглядати звернення, терміни розгляду, тощо.

Результати розгляду звернення головою суду ( заступником голови суду ) фіксуються в резолюції, яка складається з наступних елементів: прізвище виконавця, зміст доручення, термін виконання, особистий підпис голови суду, дата. В той же день резолюція разом із зверненням доводиться до виконавця.

Якість, повнота та відповідність Закону України «Про звернення громадян» від 02 жовтня 1996 року із змінами та доповненнями, відповідей на скарги контролюється головою суду. Відповіді на звернення оформлюються на бланку суду та підписуються головою суду. В лівому нижньому кутку лицьової сторони відповіді вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону. Усі відповіді безпосередньо заявникам, та інформації, які надаються за зверненнями громадян відповідним організаціям згідно їх супровідних листів та запитів, реєструються в журналі вихідної кореспонденції суду. На оригіналі відповіді проставляється дата та вихідний номер звернення, який складається з реєстраційного індексу звернення та через дріб вхідного номеру документу згідно з журналом вхідної кореспонденції.

Відповідь направляється заявнику рекомендованим листом, поштове повідомлення з підписом заявника про отримання листа долучається до матеріалів справи за зверненням.

З метою належної організації особистого прийому громадян наказом №4/4.32 від 22.06.2010 року голови Чугуївського міського суду Харківської області затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в Чугуївському міському суді Харківської області.

Документи щодо розгляду звернень громадян розміщуються у справах у хронологічному порядку, кожне звернення оформлюється у м’яку обкладинку встановленого зразку із зазначенням усіх необхідних реквізитів, передбачених нормативними актами, та складається опис.

Особистий прийом громадян проводиться головою суду ( заступником голови суду ) відповідно до графіку кожного понеділка та середи, при виникненні невідкладних питань, прийом здійснюється поза графіком. На дошках оголошення в приміщенні суду розміщений графік прийому громадян в суді на 2014 рік, інформація про дні та час проведення особистого прийому громадян головою суду ( заступником голови суду ), керівником апарату суду.

При проведенні особистого прийому громадян ведеться журнал обліку особистого прийому громадян, в якому вказується дата прийому, особа, яка здійснює прийом, дані особи, що звертається на прийом, суть порушеного питання та прийняті міри.

В 2014 році до суду надійшло 9 звернень, у 2013 році до суду надійшло 25 звернень, з чого можна зробити висновок про спад динаміки з надходжень звернень громадян. В 2014 році всі звернення надійшли від громадян. В 2013 році 23 звернення надійшли від громадян, 1 – від юридичної особи, 1 – від адвоката. Звернень від народних депутатів не було.

На виконання вимог ст. ст. 14-16 Закону України «Про звернення громадян», звернення розглянуті у визначені законом терміни, які обчислювались з дня наступного за днем їх надходження та реєстрації в журналі, а саме:

- в строк до 5 діб були розглянуті 6 звернень ( в 2013 році –10 звернень );

- в строк до 15 діб – 3 звернення ( в 2013 році –12 звернень );

- в строк до 30 діб – не було ( в 2013 році – 3 звернення)

 Таблиця № 1.

Період

Усього розгля-нуто звер-нень

Строки розгляду звернень ( у тому числі )

До 5 днів

До 15 днів

До 30 днів

До 45 днів

Більше 45 днів

2013 рік

25

10

12

3

0

0

2014 рік

9

6

3

0

0

0

Динаміка

16 

-4

9

3

0

0

          

            Порушень строків розгляду звернень не було.

         Із загальної кількості звернень громадян 2 або 22,2 % складають заяви, 7 або 77,78 % - скарги ( у 2013 році заяв -18, скарг – 7).

В 2014 році заявники зверталися до суду із 2 заявами: щодо невидачі копії судового рішення та щодо порушення кримінального провадження.

 Скарги, що надходили до суду протягом 2014 року за категоріями :

Таблиця № 2.

код

категорія

кількість

301

На невидачу копій судових рішень

1

302

На дії суддів ( в т.ч. процесуальні )

4

303

На тривалий не розгляд справи і тяганину при розгляді

2

304

Про незгоду з судовим рішенням

 

305

На несвоєчасне направлення справи до апеляційної інстанції

 

306

На несвоєчасне звернення до виконання судових рішень

 

307

На організацію роботи суду, в т.ч. порушення ведення діловодства

 

308

Інші питання

 

Усього розглянуто 7 скарг, ( у 2013 році - 7):

З 7 скарг всі були визнані необґрунтованими (100%) ( з 7 скарг, які надійшли до суду в 2013 році, всі – необґрунтовані ).

         Приклади скарг: одна скарга стосовно ненадання суддею копії рішення по справі, дві скарги щодо поведінки суддів, одна стосовно бездіяльності судді по скасуванню заходів забезпечення позову, одна скарга щодо невидачі копії судового рішення, дві скарги на тривалий не розгляд справи і тяганину при розгляді Факти, наведені у скаргах, не підтвердились.

Найбільше скарг надійшло на дії судді Слурденко О.І. – 2 з 7, що становить 28,57% від усієї кількості скарг, які були отримані за період, що аналізується. Питаннями, які порушували громадяни в своїх скаргах, були бездіяльність судді по скасуванню заходів забезпечення позову та неправомірна поведінка слідчого судді.

З метою удосконалення роботи та недопущення виникнення порушень чинного законодавства, яке регулює роботу зі зверненнями громадян, у Чугуївському міському суді Харківської області вживаються наступні заходи:

- припинено особистий прийом громадян суддями, спілкування учасників судового розгляду з головуючим суддею проводиться тільки в судовому засіданні;

- робота по зверненням громадян закріплена за заступником керівника апарату суду, який несе відповідальність за дотриманням строків та інших вимог Закону України „ Про звернення громадян ”;

- відповідно до плану роботи суду запроваджено проведення узагальнень та аналізів звернень громадян, щоквартально на оперативних нарадах заслуховується інформація про надходження звернень громадян і про причини надходження звернень;

- щотижнево на оперативних нарадах звертається увага всіх працівників на необхідність дотримання правил трудової дисципліни при виконанні своїх службових обов’язків, при цьому наголошується на необхідності ввічливого спілкування з відвідувачами; на нарадах суддів звертається увага на необхідність вжиття додаткових заходів щодо виключення тяганини при розгляді справ, недопущення інших процесуальних порушень при розгляді кримінальних та цивільних справ, обмеження спілкування суддів з учасниками судового розгляду поза межами судового засідання;

- проводяться заняття з працівниками суду по вивченню Інструкції з діловодства та діючого законодавства;

- двічі на місяць перевіряється  передача справ до канцелярії суду відповідно до встановлених строків, секретарями суду підготовлюються довідки про порушення строків повернення розглянутих справ до канцелярії суду, до винних осіб приймаються міри дисциплінарного характеру.